راهنمای نهایی عکاسی از مواد غذایی - قسمت 1

راهنمای نهایی عکاسی از مواد غذایی – قسمت ۴

بیایید به مهمترین ابزارها نگاه کنیم:
هیستوگرام

مهم است که یک درک پایه از هیستوگرام داشته باشیم تا تنظیمات مناسب برای قرار گرفتن در معرض و تن در تصویر شما انجام شود.

هیستوگرام طیف رنگی یک تصویر را نشان می دهد. روشنایی در یک درجه سیاه و سفید است.

هر پیکسل در تصویر به یک مقدار اختصاص داده می شود.

سیاه در سمت چپ است، در حالی که سفید در سمت راست است. شما می توانید سایه خاکستری را در میان پیدا کنید.

توزیع تن ها در هیستوگرام به شما در مورد قرار گرفتن در معرض کلی تصویر می دهد.

پیک بزرگ در هر یک از این مناطق بدان معنی است که تصویر دارای مقدار زیادی پیکسل در آن چگالی خاص است.

شکاف باز در هیستوگرام بدان معنی است که هیچ پیکسل در آن چگالی وجود ندارد.

بررسی کنید که آیا شما دارای قله قوی در انتهای سیاه یا سفید هیستوگرام هستید.

اگر این کار را انجام دهید، ممکن است تصویرتان زیربخش و یا بیش از حد ظاهر شود.

به طور کلی، بیشتر تصاویر به بهترین شکل ممکن به نظر می رسند اگر آنها حاوی مقادیر تاریک و نور باشند.

در غیر این صورت، آنها ممکن است از کنتراست و صاف باشند.

برداشتن

ایده خوبی است که قبل از شروع تنظیمات جهانی، تصویر خود را برش دهید و درست کنید.

برای راست کردن یک تصویر، از پانل Transform بروید و روی -> Auto کلیک کنید.

اگر این کار نمی کند، می توانید یکی از تنظیمات دیگر را امتحان کنید یا آن را دستی تحت Crop Tool انجام دهید.

برای دسترسی به ابزار برش در Lightroom، بر روی نماد شبکه زیر هیستوگرام در پانل بالا کلیک کنید.

یا ضربه بزنید R برای میانبر صفحه کلید. این به شما این امکان را می دهد که تصویر خود را با وارد کردن گوشه ها با مکان نما خود، برش دهید.

توجه داشته باشید هنگامی که قفل در نماد قفل بسته شده است، ابزار هر طرف تصویر را به طور یکنواخت برش می دهد.

اگر میخواهید محصول را آزاد کنید، روی آن کلیک کنید تا آن را باز کنید.

تعادل رنگ سفید

تعادل رنگ سفید در یک جنبه بسیار مهم پس از پردازش تصاویر غذایی خود را.

توصیه می کنم با یک کارت خاکستری عکسبرداری کنید و تعادل رنگ سفید خود را پس از پردازش تنظیم کنید.

این حذف رنگ های نادرست رنگ و تضمین می کند که سفید خود را واقعا سفید است.

کارت خاکستری یک قطعه پلاستیکی خاکستری است که شما می توانید در یک فروشگاه عرضه دوربین خریداری کنید.

دقیقا 18٪ خاکستری است، این چیزی است که دوربین شما هنگام اندازه گیری یک صحنه مورد نظر است.

یک عکس با کارت خاکستری خود را در صحنه بگیرید. در Lightroom، عملگر eyedropper White Balance را انتخاب کرده و روی کارت خاکستری کلیک کنید.

این به طور خودکار تعادل رنگی درست را می بخشد.

پنل پایه

این پانل جایی است که شما قبل از اینکه بتوانید در یک نگاه نهایی قرار گیرید، می توانید انجام دهید.

قرار گرفتن در معرض براق بودن طیف رنگ در تصویر شما تاثیر می گذارد، با این حال، با سایه ها و برجسته هایتان بازی می کنید،

و سفید و سفید شما سفید تر و متعادل تر می شود، نه فقط با استفاده از کشویی Exposure.

بررسی کنید که مناطق روشن چه رنگی دارند یا سایه ها هنوز نیاز به نور بیشتری دارند.

لغزنده را به نقاطی که تصویر به طور کلی به نظر می رسد حرکت دهید.

شما احتمالا باید به عقب برگردید و کشویی کشویی خود را دوباره تنظیم کنید، زمانی که ویرایش های دیگر را با لغزنده های دیگر انجام داده اید.

Vibrance و اشباع

Vibrance همچنین یک لغزنده مهم در ویرایش عکاسی غذایی است.

این یک ابزار ویرایش بهتر از اشباع است زیرا ظریف تر است. این رنگ های اشباع کمتر را بدون تشدید اشعه های اشباع شده تنظیم می کند.

Vibrance برای اولین بار اشباع رنگ های خاموش و سپس رنگ های دیگر را افزایش می دهد.

این که آیا شما واقعا از نوار لغزنده اشباع استفاده می کنید بستگی به تصویر دارد. به طور کلی، یک رویکرد محافظه کارانه، بهترین کار در هنگام ویرایش عکاسی غذایی است.

اگر تصمیم به استفاده از این لغزنده لغزنده داشته باشید، آن را به یک تیر، به حدود +5 یا +6 برسانید.

منحنی تن

کاربران جدید اغلب منحنی تن را به چالش کشیدن می رسانند، اما این یکی از قدرتمند ترین ابزارهای موجود در Lightroom است.

منحنی تن یک نمودار است که نقشه جایی را که در عکسهای شما لحن دارد.

محور پایین منحنی تن با سایه ها در سمت چپ دورتر شروع می شود.

این به پایان می رسد با نکات برجسته در انتهای سمت راست. وسط وسط، در محدوده تیره تر و سبک تر است.

آنها هنگامی که حرکت می کنند پایین تر می شوند و تاریک تر می شوند و به محض محور حرکت می کنند.

شما می توانید سبک و تاریک تن خود را کنترل کنید.

منحنی نقطه منحنی یا منحنی منطقه را تنظیم کنید.

منطقه دارای لغزنده برای هر قسمت از محدوده تونل است.

همانطور که هر لغزنده را بکشید، منحنی و تصویر هر دو تغییر می کنند.

برای تنظیمات با منحنی نقطه، بر روی ناحیه مورد نظر کلیک کنید.

این یک نقطه پایانی است که در آن برای کنترل تن ایجاد می شود.

کشیدن نقطه به این ترتیب روشن می شود؛ کشیدن آن را تیره می کند.

ارزیابی واسطه ها در تصویر خود برای دیدن اینکه آیا آنها در حال حاضر روشن هستند.

اگر نه، روی وسط منحنی تن کلیک کنید و نقطه را بلند کنید.

اگر آنها بیش از حد روشن هستند، منحنی را پایین بیاورید. قسمت های دیگر تصویر را بررسی کنید.

اگر فقط با یادگیری منحنی تن، شروع به کار کردید، ابتدا با لغزندههای منطقه بازی کنید. توجه داشته باشید که چگونه لغزنده های مختلف بر روی منحنی تاثیر می گذارد.

هر کدام از روشهایی که انتخاب میکنید، مطمئن شوید که هیستوگرام را به عنوان تغییرات مشاهده میکنید. به این ترتیب شما اطمینان خواهید داد که جزئیات مهم را از دست نمی دهید.

HSL

HSL مخفف رنگ، اشباع و روشنایی است. این جایی است که رنگها را در Lightroom تعادل می دهید.

تنظیمات رنگ معمولا بیشتر از تنظیمات تناسلی ذهنی هستند. این به این دلیل است که رنگ یک عکس احساس خلق و خوی می دهد.

دو روش برای تنظیم رنگ در این پانل وجود دارد. شما می توانید همه آنها را همزمان با HSL / All تنظیم کنید. یا هر رنگ به صورت جداگانه در زیر برگه Color در بالای پانل قرار دارد.

زبانه یا بخش رنگ در بالای پانل، جایی است که شما انتخاب می کنید که چه گرم یا سرد شما هر رنگ را در تصویر خود می خواهید.

به عنوان مثال، من متوجه می شوم که سبزی ها تقریبا همیشه نگاه می کنند. من سبزی ها را به سمت چپ یا راست حرکت می دهم تا آنها را به واقع واقعی تر نگاه کنند.

برای اضافه کردن گرما بیشتر – به معنی بیشتر زرد – به سبزیجات خود، آن را به سمت چپ اسلاید. برای رنگ خنک تر، کشیدن آن به سمت راست باعث می شود آبی بیشتر شود.

کشویی اشباع در پانل اصلی رنگ تمام تصویر را تنظیم می کند. اما لغزنده اشباع در اینجا هر رنگ را به صورت جداگانه تنظیم می کند.

اگر رنگی را برای اشباع تنظیم کنید، این اشباع رنگ آن رنگ در کل عکس تاثیر می گذارد.

این که آیا شما در پانل اصلی یا پانل HSL کار می کنید، اشباع نیاز به دست کم دارد.

در نهایت، روشنایی بر روشنایی رنگ تاثیر می گذارد. این لغزنده ها از لغزنده های اشباع بیشتر ارزشمند هستند، بنابراین با این کار ابتدا کار می کنند.

ویرایش در Lightroom همه چیز در مورد تعادل است. همانطور که در هنگام کار با تنظیمات رنگ، اشباع، و روشنایی نیز کار می کند.

تیز کردن

تیز کردن باید آخرین مرحله ویرایش باشد. این کنتراست بین پیکسل ها و لبه ها را اضافه می کند، که باعث تعریف و نگاه دقیق تر می شود.

با این حال، شما نیازی به تیز کردن تصویر کامل ندارید، زیرا در عکاسی غذایی، نکات زیادی در تیز کردن پروکسی و پس زمینه وجود ندارد.

تمرکز بر روی غذا است، به طوری که شما چیزی را تیز کنید.

برای انجام این کار در Lightroom، تصویر را انتخاب کنید تا زمینه های تصویری که می خواهید تیز کنید را انتخاب کنید.

در حالی که با کلیک روی Masking در پانل تیز کردن، کلید Alt / Option را نگه دارید.

Lightroom شما را به جایی که تیز کردن در سفید اعمال می شود، نشان می دهد. تصویر شما به نظر می رسد یک اشعه ایکس.

آن را به سمت راست بکشید. هر چه بیشتر به سمت راست حرکت می کنید، کمتر تصویر تیز می شود.

شما متوجه خواهید شد که برای عکاسی غذا در محدوده +70-80 قرار خواهید گرفت.

در نتیجه

در مورد غذا خوردن بسیار مهم است که یاد بگیریم، اما امیدوارم این راهنما به شما یک مرور کلی از آنچه که درگیر است و بعضی از ایده هایی در مورد چگونگی بهبود تصاویر شما کمک کند.

اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار میگیرد، قدرت بیشتری را می توانید در تصمیمات خلاقانه خود داشته باشید.

مهمتر از همه، تمرینات زیادی است که شما را در عکاسی غذایی خود به سطح بعدی هدایت می کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *