طرز تفکر شما مهم است!

چطور و از کجا باید طراحی را شروع کنیم؟ | نکات | داپش منبع دانلود فایل طراحی و عکاسی

شما یک طراح هستید یا یک هنرمند؟

شما یک طراح هستید یا یک هنرمند؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهید با هم این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

که هنرمند کیست و طراح کیست

و فرق بین طراح و هنرمند در چیست

شما باید تکلیف خودتان را با خودتان روشن کنید

باید بدانید که دقیقا می خواهید چه کاری را انجام دهید.

برخلاف تصور خیلی ها که در حوزه گرافیک دیجیتال فعالیت دارند این نظر را دارند

که هنر و دیزاین با هم تفاوت دارند.

 

اما چطور؟

اصولا هنرمند اثری را تولید می کند که ساخه ذهن و تصورات و علایق خودش است.

و اثری که هنرمند تولید میکند ممکن است شخصی از آن استقبال نکند

و ممکن هم هست بسیاری از افراد از آن لذت ببرند.

ممکن است هنرمند اثری که تولید کرده است را میلیاردی بفروشد

ممکن هم هست آن را به کسی هدیه دهد.

اما همه ی این ها به این معنی نیست که اثر آن هنرمند خوب یا بد است

 

 

و اما طراح…

اما طراحی یا همان دیزاین متفاوت است

یعنی شما با توجه به نیاز مخاطبتان اثری را تولید می کنید و بابت آن دستمزد مشخصی می گیرید.

این فقط در گرافیک دیجیتال نیست.

در طراحی داخلی و طراحی لباس هم همینطور است.

برای مثال :

شما برای طراحی لوگو یک شرکت می خواهید لوگویی را طراحی کنید.

شما نمی توانید هر چیزی که دوست دارید را طراحی کنید.

باید با توجه به نیاز شرکت آن را طراحی کنید

اگر کارفرما به شما گفته باشد که من در لوگو می خواهم پیام سلامتی را به مخاطب برسانم

پس شما نمی توانید هر چیزی که می خواهید را طراحی کنید

باید با توجه به آن نیازی که مخاطب دارد طراحی کنید.

به همین دلیل هست که دیزاین در بعضی بخش ها پردرآمد تر از هنر می باشد.

حال شما به این سوال پاسخ دهید…

شما یک هنرمند هستید یا یک طراح؟؟؟

 

از شما خواهش می کنیم خلاق نباشید

اگر در اوایل راه هستید از شما خواهش میکنم خلاق نباشید

اگر در ابتدای راه هستید خلاقیت جلوی پیشرفت کار شما را می گیرد.

این طرز تفکر غلط را از خود دور کنید. در اوایل مسیر شما فقط باید تمرین کنید

بعد از این که کاملا به ابزار ها و تکنیک ها مسلط شدید از خلاقیت خود استفاده کنید

 

اما چطور از خلاقیت خود استفاده کنیم؟

شما برای اینکه بتوانید برای طرح های خود ایده داشته باشید

و بتوانید از خلاقیت خود استفاده کنید

نیاز دارید که طرح های خوب و حرفه ای را ببینید

چون مغز شما کاملا خالی است

و هیچ ایده ای ندارید و زمانی که طرح های خوبی را می بینید

مغز شما پر از طرح می شود

و شما از این دیدن طرح ها است که می توانید ایده بگیرید

پس به همین دلیل باید طرح خوب ببینید تا بتوانید ایده خوبی بدهید.

 

خواهش می کنم طرح های بد را نبینید

وقتی شما طرح بد و غیرحرفه ای ببینید مغز شما پر از طرح بد و غیرحرفه ای می شود

و در نهایت طرح های شما طرح های بد و غیرحرفه ای می شود

پس خیلی در انتخاب طرح هایی که می بینید ، دقت کنید

 

اصلا شک نکنید ، توجه هم نکنید

شک نکنید که شما موفق خواهید شد

همین که شما در حال مطالعه این مقاله هستید

خودش دلیل مهمی است که شما می خواهید با قدرت به سمت موفقیت در حوزه گرافیک دیجیتال بروید

اصلا تردیدی نداشته باشید که اگر مسیر موفقیت را پله به پله طی کنید

شما موفق خواهید شد.

در میانه مسیر قطعا شما با حرف هایی مواجه می شوید

که قسط تخریب روحیه شما را دارد

از شما می خواهیم بدون توجه به این حرف ها به راه خود ادامه دهید و زمانی که به موفقیت رسیدید

هیچ وقت راهی که در حال طی کردن آنهستید را برای کسی تعریف نکنید.

من خودم زمانی اشتباه بزرگی داشتم و آن این بود که هر کاری که در حال انجام دادن آن بودم را برای دیگران تعریف می کردم

و با نظرهای منفی افراد کم خرد و نادان پشیمان می شدم

یا دیگر انرژی برای ادامه کار نداشتم

بعد از مدتی به اشتباه خود پی بردم دیگر این کار را تکرار نکردم

مسیر خود را ادامه می دادم و زمانی که به موفقیت می رسیدم

موفقیتم را فریاد می زدم

 

محصول خودتان را بسازید

بهتر است خدماتی که ارائه می دهید را تبدیل به محصول یا یک پکیج کنید

یعنی چی ؟

برای مثال :

برای طراحی لوگو به کارفرما نگویید

فلان لوگو را برای شما طراحی میکنم و این مقدار پول را می گیرم

برای طراحی لوگوی خود پکیجی درست کنید.

یعنی بگویید:

من برای پکیج لوگو که شامل طراحی لوگو ، با 3 اتود است

50 درصد تخفیف خرید پکیج دیگر و طراحی ست اداری شما را به شما هدیه می دهم

 

درباره مشتریان و بازار هدف تحقیق کنید

بسیاری از هنرمندان و طراحان مشکل فروش محصولات خود را دارند

و یکی از دلایل اصلی آن نداشتن شناخت درتس از بازار هدف و نیاز بازار است.

شاید هدف اصلی شروع کردن باشد ولی همیشه مشکلات در سر راه شما هستند

اولین قدم این است که شما این است که شما شناختی از بازار داشته باشید

یعنی چی ؟

یعنی اینکه شما بدانید برای کجا و برای چه افرادی می خواهید کار کنید

و مشتریان شماچه افرادی هستند.

خواهش میکنم به این مسئله مهم ، کلی نگاه نکنید.

 

همیشه خود را به چالش بکشید

با سایت داپش همراه باشید و هر ماه یک نکته بخوانید و از این نکات رایگان برای توسعه و پیشرفت کار خود استفاده کنید.

 

 

برچسب ها:
مطالب زیر را حتما بخوانید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *